VILKÅR OG BETINGELSER

1 Søknad

1.1 Disse salgs- og leveringsvilkårene ("Vilkårene") gjelder for alle tilbud, bestillinger og leveranser av produkter og tjenester, hvor Fitness Engros Norge AS, Organisasjonsnummer: 913 191 595, ("The selskap") ) er en leverandør eller underleverandør, med mindre annet er skriftlig avtalt mellom partene.

1.2 Betingelsene gjelder med virkning fra 1. januar 2020 og er gyldige inntil annet meddeles av Selskapet.


2 Avtalegrunnlag

2.1 Betingelsene, sammen med Selskapets tilbud og ordrebekreftelser, utgjør hele kontraktsgrunnlaget for Selskapets salg og levering av produkter, reservedeler og tilhørende tjenester til kunden (”Avtalegrunnlaget”).

2.2 Kundens kjøpsbetingelser trykt på ordre, anbudsmateriell og lignende, eller på annen måte meddelt Selskapet, anses kun som avtalt dersom det er inngått en uttrykkelig skriftlig avtale.

2.3 Endringer og tillegg til vilkårene og betingelsene er kun gyldige dersom partene har inngått en uttrykkelig skriftlig avtale om dette.

2.4 Det er avgitt tilbud eller ordrebekreftelse vedrørende varer som ikke er på Selskapets eget lager, med forbehold om mulighet for å skaffe de aktuelle varene. Dersom varene ikke kan fremskaffes, kan Selskapet tilbakekalle eller kansellere inngitt tilbud eller ordrebekreftelse uten at dette gir kunden rett til å reise krav mot Selskapet.


3 Produkter, reservedeler og tjenester

3.1 Produkter, reservedeler og tjenester som Selskapet selger og leverer til kunden overholder dansk lovgivning ved levering.

3.2 Selskapet er kun forpliktet til å selge og levere produkter og reservedeler som inngår i Selskapets gjeldende produktspekter.

3.3 Produkter, reservedeler og tjenester som Selskapet selger og leverer er utelukkende ment for de formål de er beregnet for. Til tross for eventuelle motstridende vilkår i kontraktsgrunnlaget, er selskapet på ingen måte ansvarlig for tap eller skader som kan tilskrives bruk til andre formål enn de er ment for.


4 priser

4.1 Alle priser er oppgitt ekskl. MVA, frakt, emballasje, avgifter og eventuelle avgifter, med mindre annet er uttrykkelig skriftlig avtalt.

4.2 Alle priser på produkter, reservedeler og tjenester følger Selskapets gjeldende listepriser på tidspunktet for Selskapets bekreftelse av kundens bestilling, med mindre partene har avtalt annet skriftlig.

4.3 Selskapet har løpende rett til uten varsel å foreta prisendringer i listepriser og tilbud, med mindre partene skriftlig har avtalt annet.


5 Betaling

5.1 Dersom kunden har konto i Selskapet, forfaller kjøpesummen til betaling i henhold til kundens betalingsbetingelser på kontoen, med mindre partene skriftlig har avtalt annet.

5.2 Dersom kunden ikke har konto i Selskapet, forfaller kjøpesummen til betaling ved levering, med mindre partene skriftlig har avtalt annet.

5.3 Kjøpesummen forfaller til betaling til det leveringstidspunkt som er avtalt mellom partene, uavhengig av om kundens forhold gjør at levering ikke kan skje som avtalt.

5.4 Dersom kunden ikke betaler i tide, eller dersom betingelsene for avtalt kreditt endres vesentlig, har Selskapet rett til å holde tilbake alle tilleggsleveranser til kunden, uavhengig av om leveransene har sammenheng.

5.5 Kunden kan ikke gjøre motregning med eventuelle krav mot Selskapet, og betaling kan ikke nektes med den begrunnelse at produktet er defekt, med mindre Selskapet har erkjent mangelinnsigelsen.

5.6 Dersom kunden ikke betaler i tide tilkommer et purregebyr på 100 kr pr. betalingspåminnelse. I tillegg har selskapet rett til å belaste et fast erstatningsbeløp på 310 DKK, samt andre inndrivelseskostnader. Påløpte gebyrer forfaller til betaling umiddelbart og betales forskuddsvis på all annen gjeld.

5.7 Dersom Kunden ikke betaler til rett tid, påløper det forsinkelsesrenter fra forfall med 1,0 % pr. påbegynt måned. Påløpte forsinkelsesrenter forfaller til betaling umiddelbart og betales forskuddsvis på all annen gjeld.

5.8 Dersom kunden unnlater å betale forfalt faktura innen 14 dager etter mottak av skriftlig betalingspåkrav fra Selskapet, har Selskapet i tillegg til gebyrer etter punkt 5.6 og renter etter punkt 5.7 rett til å

& nbsp; & nbsp; & nbsp; & nbsp; & nbsp; jeg. heve salget av de produkter, reservedeler og tjenester som forsinkelsen gjelder

& nbsp; & nbsp; & nbsp; & nbsp; & nbsp; ii. heve salg av produkter, reservedeler og tjenester som ennå ikke er levert til kunden, eller kreve forskuddsbetaling for dette

& nbsp; & nbsp; & nbsp; & nbsp; & nbsp; iii. hevde andre standardmakter.


6 Tredjepartsfinansiering

6.1 Dersom kunden mottar en finansieringsordre fra tredjepart som leasingselskaper etc., garanterer kunden betaling av kjøpesummen slik at Selskapet kan rette betalingskrav direkte mot kunden dersom tredjemann partsfinansiering bryter Selskapets betalingsbetingelser.

6.2 Avtaler mellom kunden og finansiering gjennom tredjepart, herunder leveringsgodkjenninger mv. har ingen betydning i forhold til kundens forpliktelser overfor Selskapet, da kundens bestilling hos Selskapet er regulert i henhold til inngått ordre.


7 Eiendomsforbehold

7.1 Selskapet forbeholder seg eiendomsretten til den leverte varen inntil full betaling med eventuelle renter er betalt til selskapet.

7.2 Ved tilbaketakelse av produkter og reservedeler skal kunden erstatte ethvert tap og alle kostnader som Selskapet måtte pådra seg.

7.3 Kunden plikter å forsikre de leverte varene inntil eiendomsretten er overført til kunden.

8 levering

8.1 Selskapet leverer fra lager, med mindre partene har avtalt noe annet skriftlig.

8.2 Produkter og reservedeler sendes fra Selskapets lager eller Selskapets underleverandør til leveringsadressen oppgitt av kunden.

8.3 Dersom kunden har kjøpt levering fra selskapet, er risikoen for utilsiktet ødeleggelse av bestillingen på levering går til avtalt leveringsadresse (kantstein). Levering er betinget av at lossepunktet er tilgjengelig via frie, stabile og farbare adkomstveier. Kunden er ansvarlig for at umiddelbar avlesning skjer på avtalt leveringsadresse. Kunden bærer eventuelle tilleggskostnader dersom lossing ikke kan skje som forventet, inkludert for eksempel kostnader til transport, kjøring, ekstra timer, lagring og håndtering etc.

8.4 Dersom levering av bestillingen gjøres av transportøren utpekt av kunden, inkludert kunden selv, eller kunden henter bestillingen, er det fare for utilsiktet ødeleggelse av bestillingen overstiger av kunden eller en kunde angitt av kundelageret eller stedet der bestillingen er plassert.

8.5 Dersom kunden har kjøpt levering med lager, utpakking, montering, installasjon, oppsett etc., overstiger risikoen for bestillingens utilsiktede ødeleggelse når bestillingen i emballert stand legges på det sted kunden har angitt på leveringsadressen. < /span>

8.6 Hvis kunden har en kø bt installasjon og oppsett av produkter er det kundens ansvar at nødvendige elektriske installasjoner er utført, herunder uttak for strøm, nett, antenner mv. Festing til vegger, gulv og tak er ikke en del av installasjonen, og selskapet tilbyr ikke denne tjenesten.

8.7 Dersom levering ikke kan finne sted på grunn av forhold hos kunden, har Selskapet krav på kompensasjon for eventuelle tilleggskostnader, herunder transport, kjøring, ekstra timer brukt, lagring og håndtering etc.

< span style = "bokstavavstand: 0px; bakgrunnsfarge: transparent;">

9 Emballasje

9.1 Avhending av emballasje av enhver art er, med mindre annet er avtalt, kundens ansvar og eventuelle kostnader ved dette er utenfor Selskapets kontroll. Avtale om avhending av emballasje skal være skriftlig på bestillingen.

10 Forsinkelse

10.1 Dersom Selskapet forventer forsinkelse i levering av produkter, reservedeler og tjenester, vil Selskapet informere kunden om dette og oppgi årsak til forsinkelsen samt et nytt forventet leveringstidspunkt.

10.2 Følgende omstendigheter (Force Majeure) gir grunnlag for ansvarsfrihet for Selskapet dersom de hindrer levering av produkter, reservedeler og tjenester eller gjør overholdelse urimelig tyngende: Arbeidstvist, streik, lockout og ev. andre forhold som selskapet ikke har kontroll over, for eksempel brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære anrop av lignende størrelse, rekvirering, beslaglegging, valutarestriksjoner, opptøyer og uroligheter, uvanlig vær og naturkatastrofer, inkludert vulkanutbrudd og skybrudd, mangel av transportmidler, generell mangel på varer, restriksjoner eller forsinkelser i fremdrift av forsyninger fra leverandører som skyldes noen av omstendighetene nevnt i denne paragraf. Omstendigheter som nevnt, som har inntruffet før avgivelsen av tilbudet/bestillingen, medfører kun ansvarsfrihet dersom deres innflytelse på oppfyllelsen av bestillingen ikke kunne forutses på dette tidspunkt.

10.3 Det er Selskapets ansvar innen rimelig tid å varsle kunden skriftlig dersom ovennevnte forhold inntreffer og Selskapet gjør ansvarsfritak på bakgrunn av disse omstendighetene.

10.4 Dersom forsinkelsen i leveringen skyldes Force Majeure, utsettes leveringstiden til det tidspunktet hindringen varer. Bedriften og kunden har rett til å uansvarlig kansellere bestillingen dersom hindringen varer i mer enn 3 måneder. Bestemmelsen gjelder uavhengig av om årsaken til forsinkelsen skjer før eller etter utløpet av avtalens leveringstid.

11 Retur

11.1 Produkter og reservedeler kan returneres i 14 dager fra leveringstidspunktet, forutsatt at produkter eller reservedeler er relevante, uskadde og salgbare. I tillegg skal emballasjen være original og uskadet.

11.2 Hvis ovenstående overholdes, vil ingen returkostnader påløpe for kreditering innen 14 dager fra leveringstidspunktet. Kunden må imidlertid alltid betale fraktkostnadene og kunden må inngå en forhåndsavtale med Selskapet.

11.3 Dersom ovenstående overholdes, kan kunden etter 14 dager fra leveringstidspunktet returnere produkter og reservedeler etter forhåndsavtale. Retur skjer mot kundens betaling av et gebyr på 15 % av kjøpesummen, dog minimum 100,- pr. retursak trukket fra kreditnota.

11.4 Etter 3 måneder fra leveringstidspunktet er det ikke mulig å returnere produkter og reservedeler.

11.5 Produkter og reservedeler som selges i ødelagt emballasje eller kuttet til målere, elektroniske deler, flyttegods, samt spesielt tatt med hjem eller produsert på bestilling, vil ikke bli returnert.

12 Mangler og reklamasjoner

12.1 Kunden plikter å undersøke det som leveres ved mottak. Dersom Kunden finner eller burde ha konstatert at den leverte varen lider av mangler, skal Kunden umiddelbart gjøre mangelen gjeldende. Ved usynlige mangler under transport, må Kunden kreve mangelen innen 5 dager etter mottak. Klager må fremsettes skriftlig. Dersom kunden unnlater å gjøre dette, bortfaller retten til å kreve mangelen og utøve misligholdsrett.

12.2 Dersom kunden har brukt det leverte feil, herunder brutt retningslinjer fra Selskapet eller Selskapets underleverandører, eller har foretatt endringer eller fått gjort inngrep i det leverte, anses en mangel ikke å foreligge.

12.3 Selskapet har etter eget valg rett og plikt til å foreta utskifting eller utbedring innen rimelig tid. Selskapet har rett til å foreta en eller flere reparasjoner/omleveringer. Dersom Selskapet foretar rettidig utskifting eller utbedring, har ikke Kunden rett til å heve avtalen eller kreve erstatning som følge av mangelen.

12.4 Dersom Selskapet finner at produkter eller reservedeler det klages på er mangelfulle, har Selskapet rett til å fakturere kostnader som påløper i denne forbindelse.

12.5 Kunden kan ikke opprettholde et kjøp og samtidig kreve en forholdsmessig avvisning eller kompensasjon

12.6 Kunden kan kun heve avtalen for den del av totalleveransen som er forsinket, herunder ved force majeure, eller lider av mangler.

13 Garanti

13.1 Informasjon om garantiperiode og annen garantiinformasjon finnes på www.fitnessengros.com/garanti.

14 Kompensasjon

14.1 Selskapet kan ikke holdes ansvarlig for driftstap, fortjenestetap eller andre indirekte tap og følgeskader, inkludert konvensjonelle tvangsmulkter eller betaling av andre bøter, på grunn av forsinkelser, feilleveranser eller mangler ved produkter, reservedeler og tjenester, med mindre selskapet har handlet forsettlig eller grovt uaktsomt.

14.2 Dersom kunden hever avtalen, har ikke kunden rett til å kreve kompensasjon fra Selskapet for de merkostnader kunden påføres ved å skaffe tilsvarende levering fra annen part.

14.3 Selskapets samlede ansvar kan ikke overstige prisen kunden betaler for produktet, reservedelen eller tjenesten som kundens krav gjelder.

15 Sted

15.1 Enhver tvist i forbindelse med disse salgs- og leveringsvilkårene skal avgjøres i henhold til dansk lov. Verneting for søksmål anlagt av kunden mot selskapet er selskapets hjemsted. Stedet for søksmål anlagt av selskapet mot kunden er selskapets hjemsted eller kundens ordinære hjemsted, etter selskapets valg.